Stimați Hîrbovițeni,
Mai jos, vă propunem spre consultare publică Draftul Planului de Gestionare a Patrimoniului Public.
https://drive.google.com/file/d/1e8npQ7xpi_08oJwk5VcSXBbaTMnnq65L/view?usp=sharing
* Realizarea acestui document a fost posibilă datorită suportului generos din partea poporului American prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID) și nu reflectă în mod necesar viziunea USAID sau a Guvernului Statelor Unite.
https://irexorg.zoom.us/j/91765358191?pwd=UnNvZDh2VlpxUjFJK2Q4cFhGWG50dz09
Meeting ID: 917 6535 8191
Passcode: 899007
Un rezumat al proiectului „Bugetul pentru anul 2022” Este disponibil la Primărie, și pe pagina web, hirbovat.md Proiectul bugetului 2022-converted
Prin participarea la ședința din 25 noiembrie, veți putea afla ce bani planifică APL sa acumuleze, din ce surse precum și cu ce scopuri vor fi cheltuite anul viitor.
Elaborarea acestui material este dovada și angajamentul primăriei față de guvernarea transparentă și responsabilă. Materialul a fost creat cu suportul Programului Comunitatea Mea, finanțat de Guvermul Statelor Unite/ USAID și implementat de IREX.
Strategie_Harbovat_12.12.20_red (1)
Consultarea startegiei de dezvoltare socio-economică a satului Hîrbovăț, la data de 12.01.2021.
Conform Dispoziției nr. 100 din 13 octombrie 2020, emisă de Primarul satului Hîrbovăț, Croitor Rodica a fost format grupul de lucru pentru elaborarea în parteneriat cu ”Programul Comunitatea Mea” a Strategiei de Dezvoltare Socio – Economică a satului Hîrbovăț pentru anii 2021-2026.
Datorită suportului oferit de ”Programul Comunitatea Mea” administrația publică locală va beneficia de suportul experților în domeniu de planificare startegică și dezvoltare comunitară. Astfel la etapa actuală se propune pentru consultare conținutul Strategiei de Dezvoltare Socio – Economică a satului Hîrbovăț pentru anii 2021-2026.
Doritorii de a interveni cu propuneri la conținutul startegiei le pot transmite pe adresa electronică primarhirbovat@gmail.com.
Solicitările de intervenție în cadrul consultărilor se vor colecta la adresa consiliusecretar@gmail.com.
Vă îndemnăm să expuneți pe platforma de consultări.
Dezbateri publice!!!
Stimați locuitori ai satului Hîrbovăț, vă aducem spre cunostință lista bunurilor imobile , care au fost transmise sau care urmau a fi transmise în contul cotelor-părți valorice din patrimoniul fostei Întreprinderi agricole ,,Basarabia,, , care devin proprietatea unității administrativ-teritoriale Hîrbovăț, în temeiul modificărilor Legii 523/1999 ,,cu privire la proprietatea publică a unităților administrativ-teritoriale,, , HG 799/2022 ,,pentru aprobarea Regulamentului privind modul de inventariere a bunurilor transmise sau care urmau a fi transmise în contul cotelor-părți valorice din patrimoniul fostelor întreprinderi agricole,,
Contestația asupra informației date se depune în termen ce nu depășește 20 de zile lucrătoare, începînd cu ziua de astăzi 6.06.2023, în formă scrisă cu anexarea actelor doveditoare.Contestația poate fi depusă și în format electronic cu respectarea cerințelor stabilite într-un document electronic.
Contestațiile se depun la primăria s.Hîbovăț.
Primăria s. Hîrbovăț r-l Anenii Noi ,
Telefon: (0265) -92420, Plop Nadejda
gmail:primarhirbovat@gmail.com
APL Hîrbovăț anunță desfășurarea procesului de consultări publice a proiectului de decizieCu privire la aprobarea zonelor de agreement și recreere pentru locuitori în raza teritoriului administrat de APL Hîrbovăț.
DECIZIE nr__
din ___________2021
Cu privire la aprobarea zonelor de agreement și recreere pentru în raza teritoriului administrat de APL.
În baza prevederilor Legii nr. 352/2006 cu privire la orgaizarea şi desfăşurarea activităţii turistice în R.M., a Legii nr. 121/2007 privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice, a Legii nr. 523/1999 cu privire la proprietatea publică a unităților administrativ-teritoriale cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu prevederile art. 4 a Legii nr. 435/2006 privind descentralizarea administrativă, art. 14 alin. 1) lit. f) din Legea RM nr. 436/2006 privind administraţia publică locală cu modificările şi completările ulterioare, Consiliul local Hîrbovăţ rl Anenii Noi,
DECIDE:
Preşedintele şedinţei
Contrasemnat
Secretarul consiliului local Lungu Tatiana
Consultarea publică a proiectului de decizii!
Proiect nr._____
DECIZIE nr. _________
din ___ decembrie 2020
Cu privire la aprobarea Regulamentului
de colectare și operare a datelor cu caracter personal în Primăria Hărbovăț raionul Anenii Noi
În temeiul prevederilor art.14, 29 al Legii nr.436-XVI din 28.12.2006 privind administrația publică locală,a Legii nr. 133 din 08.07.2011 privind protecția datelor cu caracter personal, Hotărîrii Guvernului nr.1123 din 14.12.2010 „privind aprobarea Cerinţelor faţă de asigurarea securităţii datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date cu caracter personal”, în scopul asigurării măsurilor tehnice şi organizatorice necesare pentru asigurarea securităţii, confidenţialităţii şi integrităţii datelor cu caracter personal prelucrate în cadrul Primărie Hîrbovăț, Consiliul local Hîrbovăț
DECIDE:
Anexa nr. 1
la Decizia nr. ____
din decembrie 2020
Regulamentului
de colectare și operare a datelor cu caracter personal în Primăria Hărbovăț raionul Anenii Noi
În contextul dezvoltării tehnologiilor de monitorizare a activității curente a instituțiilor publice, pentru asigurarea bunei desfășurări a acesteia, întru asigurarea securității angajaților din instituția publică și a cetățenilor care beneficiază de serviciile acesteia se instituie prezentul regulament.
Aceste sisteme de monitorizare prin intermediul sistemelor electronice de captare, identificare și stocare a informației sunt instalate în holuri, la intrare și pe terenul aferent, inclusiv a domeniului cu acces public care este în preajma instituției publice.
Deoarece utilizarea unui asemenea echipament prevede anumite obligații care survin din contextul cadrului legislativ care reglementează domeniul dat și a prevederilor normative ce stabilesc următoarele drepturi și obligații, în conformitate cu prevederile Legii nr. 133 din 18.07.2011 privind protecția datelor cu character personal.
Din aceste considerente, se aprobă Regulamentul de Securitate privind utilizarea mijlocelor electronice de supraveghere video și monitorizare electronică referitor la prelucrarea datelor cu character personal, preluate și monitoriaztre prin intermediul acestor sisteme elctronice.
VIII. Accesul la datele cu caracter personal și dezvăluirea acestora
8.1. Accesul la imaginile video înregistrate în timp real, a datelor de identificare persoanale, este limitat la un număr redus de angajați ai Primăriei Hîrbovăț raionul Anenii Noi, care pot fi identificați individual, în conformitate cu lista aprobată de conducerea entității.
8.2. Accesul la imaginile video și la arhiva în care sunt stocate datele cu character personal, este permis numai persoanelor responsabile în conformitate cu indicațiile în scris a conducerii instituției.
8.3. Vizualizarea și/sau efectuarea copiilor de pe fișierele temporare pe care sunt stocate imaginile video, a fotocopiilor de pe acte ce conțin cate cu character păersoanal este permis numai cu acordul scris al conducerii.
8.4. În cazul solicitării de către organele de drept ale Republicii Moldova, care exercită atribuțiile conform prevederilor legislației în vigoare, a unor copii din fișierele temporareîn care sunt stocate imaginile video, se efectuiază conform procedurilor prevăzute de legislația în vigoare și acordul conducerii instituției.
9.1. Pentru asigurarea securității sunt executate următoarele măsuri tehnice, sistemul informational de date cu caracter personal în care sunt stocate (pelucrate) imaginile video se păstrează în camera special amenajată (biroul primarului).
9.2. Responsabil de protecția datelor cu caracter personal din cadrul entității publice vor fi consultați înainte de achiziționarea și instalarea oricărui sistem nou de supraveghere.
9.3. Toate sistemele trebuie să corespundă cerințelor de Securitate, conform prevederilor legale a Hotărârii de Guvern nr. 1123 privind aprobarea cerințelor față de asigurarea securității datelor cu caracter personal.
9.4. Accesul fizic la sistemul informațiaonal de date cu caracter personal în care sunt stocate (preluate) imaginile video, a fișierelor electronice și a fotocopiilor imprimate pe format tare, are numai persoana responsabilă desemnată și conducerea administrației publice locale.
9.5. Accesul la înregistrările video, fișierele electronice, fotocopii, este restricționat prin întroducerea unui șir de parole.
9.6. În cazul deconectării energiei electrice sistemul informational de date cu caracter personal în care sunt stocate (prelucrate) imaginile are numai persoana responsabilă desemnată de conduceera administrației publice locale.
9.7. Echipamentele sunt astfel instalate, încât sunt supuse supravegherii doar acele spații și zone din preajma clădirii identificate în analiza de risc ca fiind necesare a fi protejate suplimentar.
9.8. Utilizatorii sistemelor de supraveghere sunt instruiți să nu monitorizeze altfel de zone.
9.9. Adminsitrația Primăriei Hîrbovăț raionul Anenii Noi, actualizează în permanență lista de persoane care au acces la sistemul informațional de date cu caracter personal care sunt stocate (prelucrate) imaginile video, care descrie în detaliu drepturile de acces ale acestora.
10.1. Imaginile captate de sistemul de supraveghere video sunt vizualizate în timp real pe monitorul din camera de acces care reprezintă o încăpere securizată, iar monitoarele nu pot fi văzute din exterior.
10.2. Camera de acces-control este amplasată în sediul central al entității.
10.3. Accesul neautorizat în camera de control-acces este strict limitat la angajații autorizați; personalul cu funcții de asigurare a securității fizice și control acces, adminstratorul de sistem, responsabilii cu securitatea informației și conducerea entității.
10.4. Cu titlu de excepție accesul la baza de date a sistemelor de monitorizare și filmare video, fișierele electronice, fotocopii, poate fi acordat și altor personae, decât cele menționate mai sus, doar cu acodul conducerii instituției. Aceste persoane nu vor avea acces la datele personale prelucrate în acitivitatea de supraveghere video, accesul acerstora fiind permis strict pentru executarea menționată cu acordul conducătorului instituției.
11.1. Limitarea timpului de stocare a materialului filmat, a fișierelor electronice, fotocopilor în conformitate cu cerințele de Securitate și prevederile legislației în vigoare privind conservarea datelor.
11.2. Mediile de stocare (serverele pe care se stochează informația) se află în spații securizate și protejate de măsuri de Securitate fizică.
11.3. Toți utilizatorii cu drept de acces la sistemele de supraveghere video au semnat acorduri de confidențialitate, prin care se obligă să respecte prevederile legislației din domeniu.
11.4. Utilizatorilor li se perimte accesul doar pentru acele resurse care sunt strict necesare pentru îndeplinirea atribuțiilor de serviciu.
11.5. Doar administratorii de sistem numiți în acest sens de conducerea autorității au dreptul de accesare a fișierelor din sistem, la cererea conducerii instituției.
XII. Drepturile de acces
12.1. Accesul la imaginile stocate și/sau la structura tehnică a sistemului de supraveghere video este limitat la un număr redus de persoane și este determinat în temeiul atribuțiilor de serviciu care rezultă din fișa postului, în care este indicat în ce scop și ce tip de acces este acordat.
12.2. Administrația publică locală a Primăriei Hîrbovăț, impune restricții pentru persoanele care au următoarele drepturi:
12.3. Angajații ce dețin dreptul de acces beneficiază inițial de instructaj în domeniul protecției datelor cu caracter personal.
12.4. Măsurile de păstrare a confidențialității se vor consemna printr-un acord imediat după desfășuirarea procesului de instruire.
XIII. Dezvăluirea datelor cu caracter personal
13.1. Orice măsură de dezvăluire a datelor cu caracter personal către terți se va documenta și se va expune unei analize riguroase privind necesitatea comunicării, la fel și corespunderea scopului comunicării pentru care aceste date au fost colectate.
13.2. Orice situație va fi consemnată de administratorul sistemului într-un registru de evidență a cazurilor de dezvăluire.
13.3. Administrația Primăriei Hîrbovăț are obligația punerii la dispoziția organelor judiciare, la solicitarea scrisă a acestora, înregistrările video în care este surprinsă săvârșirea unor fapte de natură contravențională sau penală.
13.4. În cazuri de excepție, dar cu respectarea procedurilor anterior enumerate, se permite acesul altor servicii din cadrul entității (Serviciul situații excepționale, medicina de urgență, protecția muncii), în cadrul unor anchete disciplinare, de accidente, de securitatea muncii, cu condiția ca informațiile să fie indispensabile la desfășurarea anchetei sau investigarea unei infracțiuni, desfășurarea anchetei de serviciu, de natură să prejudicieze drepturile și libertățile persoanelor juridice sau fizice.
XIV. Durata păstrării înregistrărilor realizate de sistemele electronice de colectare a datelor
14.1. Durata păstrării înregistrărilor video este de 72 de ore, după care aceste se șterg automat de pe suportul electronic în ordinea în care au fost înregistrate.
14.2. În cazul producerii unui incident de Securitate, durata de păstrare a înregistrărilor video poate depăși limitele admisibile de program, în funcție de timpul necesar investigării suplimentare a incidentului de Securitate.
14.3. Înregistrările ședințelor desfășurate, care implică obligativitatea întocmirii procesului verbal a ședinței, sunt păstrate până la semnarea procesului verbal al ședinței.
15.1. Informarea publicului despre supravegherea video a clădirii Primăriei Hîrbovăț și a terenului aferent se va efectua prin pictograme după modelul aprobat în anexa nr.4.
15.2. Primăriei Hîrbovăț raionul Anenii Noi garantrează respectarea drepturilor ce revin persoanelor vizate, în conformitate cu legislația Republicii Moldova. Toate persoanele implicate în procesul de supraveghere video, și cele responsabile de adminsitrarea imaginilor filmate, colectare de fișiere și fotocopii, vor respecta procedurile și regulamentele de acces la datele cu caracter personal.
XVI. Informarea persoanelor vizate
16.1. Informarea primară a persoanelor vizate se realizează în mod clar și permanent, prin intermediul unui semnalizator adecvat, cu vizibilitate suficientă, care va fi amplasat în zona supravegheată, astfel încât să semnalizeze zona supravegheată, dar și pentru a comunica informațiile esențiale privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
16.2. Persoanele vizate sunt atenționate asupra existenței sistemului de supraveghere video și a proprietarului prin note de informare corespunzătoare, care cuprind scopul prelucrării și identifică Primăriei Hîrbovăț raionul Anenii Noi, ca operator de date cu caracter personal.
XVII. Exercitarea drepturilor de acces, intervenție și opoziție
17.1 Pe întreaga perioadă de stocare a datelor cu caracter personal, persoanele vizate au dreptul de acces la datele personale, care le privesc pe ele însuși deținute de Primăriei Hîrbovăț raionul Anenii Noi, de a solicita intervenția (ștergere/actualizare/ rectificare/ anonimizare) sau de a se opune prelucrării, conform prevederilor legii.
17.2. Oricare cerere de a accesa, rectifica, bloca sau șterge datele cu caracter personal ca urmare a utilizării sistemelor de monitorizare video,este adresată direct Primărului satului Hîrbovăț.
17.3. În cazul în care persoana vizată are alte întrebări privind prelucrarea de către administrația publică locală a Primăriei Hîrbovăț raionul Anenii Noi a datelor cu caracter personal, care o privesc personal se poate adresa conducătorului instituției.
17.3. Răspunsul la solicitarea de acces, intervenție sau opoziție se transmite în termen de 15 zile calendaristice. Dacă respectarea acestui termen este imposibilă, persoana vizată va fi informată în formă scrisă despre amânare și care este motivul acesteia, la fel va fi informată despre procedura de soluționare ulterioară a cererii.
17.4. Dacă există solicitarea expresă a persoanei vizate, se poate acorda dreptul de a vizualiza imaginile înregistrate care o privesc sau oferirea unei copii a acesteia. Imaginile furnizate vor fi clare, în limita capacităților tehnice a echipamentului disponibil, cu condiția de a nu prejudicia drepturile terțelor persoane, (persoana vizată va putea vizualiza doar propria imagine, imaginile altor persoane care pot apărea în imagine vor fi editate, astfel încât să nu fie posibilă identificarea/recunoașterea acestora).
În cazul unei asemenea solicitări, persoana vizată este obligată:
17.5. În condițiile excepțiilor prevăzute de legislația în vigoare, accesul poate fi refuzat. Necesitatea de restricționare a accesului se poate impune și în cazul în care există obligația de a proteja drepturile și libertățile terțelor persoane, de exemplu dacă apar în imagini alte personae, iar acceptul lor nu poate fi obținut sau nu se pot extrage, prin editarea imaginilor, date personale nerelevante.
XVIII. Auditul securității sistemelor de monitorizare
18.1. Auditul sistemului de monitorizare video menține înscrieri de sistem despre evenimente produse în activitatea sistemului sau a aplicației, precum și despre activitatea utilizatorului.
18.2. În conformitate cu instrumentele și procedurile respective, auditul securității sistemului de monitorizare, inclusiv video, permite de a promova mijloacele de ajutor pentru a atinge obiective de Securitate: evidența acțiunilor utilizatorului, definirea și stabilirea responsabilității individuale, reconstrucția evenimentelor, detectarea intrușilor și problemelor de identificare a evenimentelor.
18.3. Auditul sistemului de monitorizare video este menit să acordesuport la:
regim on-line.
Secretarul Consiliului local Lungu Tatiana
PROIECT
Decizie nr. _______Din _______________
Cu privire la aprobarea bugetului
local pe anul 2021 în prima lectură
Examinînd proiectul bugetului local în prima lectură, în temeiul art. 14 alin. (2) lit. n) din Legea privind administraţia publică locală, nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006, în conformitate cu prevederile art. 24, 47 şi 55 al Legii finanţelor publice şi responsabilității bugetar-fiscale nr. 181 din 25 iulie 2014; art. 21 din Legea nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanțele publice locale; art. 47 şi 48 din Legea nr. 419-XVI din 22 decembrie 2006 cu privire la datoria sectorului public, garanțiile de stat şi recreditarea de stat, ținând cont de prevederile Setului metodologic privind elaborarea, aprobarea şi modificarea bugetului, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 209 din 24.12.2015, precum şi de circulara Ministerului Finanţelor nr. 06/12 din 25 septembrie 2020, Consiliul local DECIDE:
Preşedintele şedinţei __________________
Secretarul consiliului local __________________
Decizie nr. _______Din _______________
Cu privire la aprobarea bugetului
local pe anul 2021 în a doua lectură
Examinînd proiectul bugetului local în a doua lectură, în temeiul art. 14 alin. (2) lit. n) din Legea privind administraţia publică locală, nr. 436-XVI din 28 decembrie 2006, în conformitate cu prevederile art. 24, 47 şi 55 al Legii finanţelor publice şi responsabilității bugetar-fiscale nr. 181 din 25 iulie 2014; art. 21 din Legea nr. 397-XV din 16 octombrie 2003 privind finanțele publice locale; art. 47 şi 48 din Legea nr. 419-XVI din 22 decembrie 2006 cu privire la datoria sectorului public, garanțiile de stat şi recreditarea de stat, ținând cont de prevederile Setului metodologic privind elaborarea, aprobarea şi modificarea bugetului, aprobat prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 209 din 24.12.2015, precum şi de circulara Ministerului Finanţelor nr. 06/12 din 25 septembrie 2020, Consiliul local DECIDE:
Preşedintele şedinţei __________________
Secretarul consiliului local __________________
Anexa nr.1
la decizia Consiliului local
Indicatorii generali şi sursele de finanţare ale bugetului local pe anul 2021 | |||
Denumirea | Cod Eco | Suma, mii lei | |
I. VENITURI, total | 1 | 11236.0 | |
inclusiv transferuri de la bugetul de stat | 7668.8 | ||
Venituri de bază | 3294,2 | ||
Venituri colectate | 273,0 | ||
II. CHELTUIELI, total | 2+3 | 11236.0 | |
Inclusiv: Cheltuieli recurente, total | 11236.0 | ||
din care: cheltuieli de personal | 6913.1 | ||
transferuri acordate între bugetele locale | |||
Investiţii capitale, în total | |||
III. SOLD BUGETAR | 1-(2+3) | ||
IV. SURSELE DE FINANŢARE, total | 4+5+9 |
Anexa nr.2
la decizia Consiliului local
Sinteza veniturilor bugetului local pe anul 2021
Denumirea | Cod Eco (k4) | Suma, mii lei | |
Venituri total: inclusiv | 11236.0 | ||
Impozit pe venitul persoanelor fizice | 1111 | 2533.0 | |
Impozitul funciar | 1131 | 338.6 | |
Impozitul pe bunurile imobiliare | 1132 | 187.7 | |
Taxe locale | 1144 | 225.0 | |
Taxe şi plăţi pentru utilizarea mărfurilor şi pentru practicarea unor genuri de activitate | 1145 | 6.0 | |
Renta | 1415 | 3.9 | |
Comercializarea mărfurilor şi serviciilor de către instituţiile bugetare | 1423 | 273.0 | |
Transferuri primite între bugetul de stat şi bugetele locale de nivelul I | 1912 | 7668,8 |
Anexa nr.3
la decizia Consiliului local
Resursele și cheltuielile bugetului local pentru anul 2021
conform clasificaţiei funcţionale și pe programe |
||
Denumirea | Cod | Suma, mii lei |
Cheltuieli total | 11236.1 | |
Servicii de stat cu destinaţie generală | 01 | |
Resurse, total | 1670,7 | |
Resurse generale | 1 | 1660,7 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | 10,0 |
Cheltuieli, total | 1670,7 | |
Exercitarea guvernării | 0301 | 1570,7 |
Gestionarea fondurilor de rezervă şi de intervenţie | 0802 | 100.0 |
Servicii în domeniul economiei | 04 | |
Resurse, total | 624,5 | |
Resurse generale | 1 | 624,5 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | |
Cheltuieli, total | 624,5 | |
Administrarea patrimoniului de stat | 5009 | |
Dezvoltarea drumurilor | 6402 | 624,5 |
Gospodăria de locuinţe şi gospodăria serviciilor comunale | 06 | |
Resurse, total | 973,1 | |
Resurse generale | 1 | 973,1 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | |
Cheltuieli, total | 973,1 | |
Dezvoltarea gospodăriei de locuinţe şi serviciilor comunale | 7502 | 973,1 |
Domenii generale de stat | 0808 | -200 |
Iluminarea stradală | 7505 | 200 |
Cultură, sport, tineret, culte şi odihnă | 08 | |
Resurse, total | 2067,2 | |
Resurse generale | 1 | 2067,2 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | |
Cheltuieli, total | 2067,2 | |
Dezvoltarea culturii | 8502 | 2067,2 |
Sport | 8602 | |
Tineret | 8603 | |
Învăţămînt | 09 | |
Resurse, total | 5900,5 | |
Resurse generale | 1 | 5637,5 |
Resurse colectate de autorităţi/instituţii bugetare | 2 | 263,0 |
Cheltuieli, total | 5900,5 | |
Educaţie timpurie | 8802 | 5900,5 |
Secretarul Consiliului sătesc T.Lungu
Contabil –şef A. Zatic
Anexa nr. 4 la decizia CL nr. ___
din ___ decembire 2019
NOMENCLATORUL
tarifelor pentru prestarea serviciilor contra plată de către instituţiile publice finanţate de la bugetul satului pentru anul 2021
Se stabilesc următoarele taxe pentru serviciile prestate de primărie:
– decizia Consiliului sătesc – 15,00 lei
– dispoziţia primarului -15,00 lei
– extrasul din registrul cadastral -15,00 lei
– extrasul din registrul gospodăriilor -15,00 lei
– adeverinţa despre componenţa familiei, locul de trai, etc. 5,00 lei
-adeverinţa pentru realizarea vitelor cornute, porcinelor, cabalinelor etc 10,00 lei
– adeverinţa pentru realizarea legumelor, fructelor, florilor etc -10,00 lei
– certificat despre salariu pentru un an 5,00 lei
– certificat despre salariu pentru pensie 5,00 lei
– înregistrarea solemnă a căsătoriei în zi de lucru 200,00 lei
– înregistrarea căsătoriei în zi de lucru 100,00 lei
– înregistrarea solemnă a căsătoriei în zi de odihnă 300,00 lei
– înregistrarea solemnă a căsătoriei în afara incintei primăriei 2500,00 lei
c) pentru serviciile acordate de specialistul pentru problemele ce ţin de regimul funciar:
– eşirea inginerului pentru efectuarea verificărilor în extravilan
la cererea proprietarului – 50,00 lei
– eşirea repetată a inginerului pentru efectuarea verificărilor în extravilan
la cererea proprietarului – 50,00 lei
– eşirea inginerului pentru efectuarea verificărilor în intravilan
la cererea proprietarului – 50,00 lei
– eşirea repetată a inginerului pentru efectuarea verificărilor în intravilan
la cererea proprietarului – 50,00 lei
– eşirea pe teren a unei comisii formată de primar pentru a atesta o situaţie
la cererea proprietarului – 50,00 lei
– înregistrarea, reînregistrarea şi operarea schimbărilor în registrul de evidenţă a
Gospodăriilor Ţărăneşti de fermier – 15,00 lei
– înregistrarea de către o persoană a contractelor de arendă
încheiate pentru prima dată între arendaş şi arendator -10,00 lei pentru un contract
– înregistrarea de către o persoană a contractelor de arendă încheiate
pe un termen nou între acelaşi arendator şi arendaş – 10 lei pentru un contract
– înregistrarea modificărilor operate în contractul de arendă sau
rezilierii contractului – 10 lei pentru un contract
– eliberarea extraselor din registrul contractelor de arenedă – 15,00 lei pentru un extras
– legalizarea semnăturilor de pe documente – 10,00 lei
– legalizarea copiilor de pe documente şi a extraselor din ele – 4,00 lei pentru
fiecare pagină
– autentificarea procurilor pentru primirea salariilor, pensiilor – 5,00 lei
-autorizare la schimbarea destinației imobilului – 25,00 lei
-autorizare de funcționare a întreprinderii – 15,00 lei
-eliberarea caracteristicii – 20,00 lei
-eliberarea titlului de autentificare a dreptului deținătorului de teren
cu măsurarea terenului -100,00 lei
-emiterea autorizației de construcție – 25,00 lei
-emiterea certificatului de urbanizm – 25,00 lei
-emiterea autorizației de desființare – 10,00 lei
-înregistrarea procesului verbal de recepție finală a locuințelor – 10,00 lei
– pentru persoane fizice – 600,00 lei
– pentru persoane juridice -1000,00 lei
-invalizi de gradul I și II,
-pensionarilor,
-familiilor cu 4 și mai mulți copii
-plata părinților pentru alimentarea copiilor de vîrstă preșcolară lei zi/copil – conform Ordinilor Ministerului Educației, Culturii și Cercetării în vigoare.
Secretarul Consiliului sătesc T.Lungu
Contabil –şef A. Zatic
Anexa nr.5
la decizia Consiliului local
Transferurile de la/către alte bugete ale bugetul local pe anul 2021
Bugetul de la care/către care se vor efectua transferurile, denumirea transferurilor | Cod | Suma,
mii lei |
Transferuri primite | 7668,8 | |
Bugetul de stat, total | 7668,8 | |
Inclusiv: | ||
Transferuri curente primite cu destinaţie specială între bugetul de stat şi bugetele locale de nivelul I pentru învățământul preșcolar, primar, secundar general, special și complementar (extrașcolar) | 191211 | 5637,5 |
Transferuri curente primite cu destinație specială între bugetul de stat și bugetele locale de nivelul I pentru infrastructura drumurilor | 191216 | 624,5 |
Transferuri curente primite cu destinaţie generală între bugetul de stat şi bugetele locale de nivelul I | 191231 | 1281,5 |
Transferuri curente primite cu destinaţie generală din fondul de compensare între bugetul de stat şi bugetele locale de nivelul I | 191232 | 125,3 |
Anexa nr.6
la decizia Consiliului local
Sinteza veniturilor colectate de către instituţiile bugetare finanţate din
bugetul local pe anul 2021
(mii lei)
Nr. d/o | Denumirea instituţiei
|
Cod
Grupa funcţiei |
Suma preconizată spre încasare pe subcomponente de surse: | ||
Resurse fonduri speciale
(296) |
Resurse atrase de instituţii
(297) |
Resurse atrase pentru proiecte finanţate din surse externe
(298) |
|||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
1 | Aparatul primarului | 0111 | 10,0 | ||
2 | Grădiniţa | 0911 | 263,0 | ||
Total | 273,0 |
Anexa nr.7
la decizia nr._____
din ______________
Efectivul limită al statelor de personal din instituţiile publice finanţate de la bugetul satului Hîrbovăţ, pentru anul 2021
Nr.d/o | Denumirea | Total numărul de unităţi | inclusiv din: | |
Buget | Contul mijloacelor speciale | |||
1
2 3 4 5 6 7
|
Administraţia primăriei
Grădiniţa de copii Centrul de cultură, tineret și sport Total
|
14.0
47.55 18,5
80,05
|
14.0
47.55 18,5
80,05
|
|
Secretarul Consiliului sătesc Hîrbovăţ T.Lungu
Contabil-șef A.Zatic
APL Hîrbovăț anunță desfășurarea procesului de consultări publice a proiectului de decizii cu privire la lichidarea instituțiilor publice și reorganizarea acestora în Centrul de Cultură Tineret și Sport :